Co wpływa na wizerunek firmy?
Każda firma istniejąca na rynku musi mieć elementy graficzne, które pozwalają klientom ją identyfikować. Taki system znaków graficznych, które stanowią symbole danego przedsiębiorstwa, stanowi identyfikację wizualną firmy. To, jak firma jest postrzegana przez klientów, zależy w sporej mierze od jakości elementów graficznych oraz stopnia ich rozpowszechnienia.
Podobnie sytuacja wygląda w przypadku marki. Kwestie wizerunkowe są ściśle powiązane z pozycją firmy na rynku.
Jak kształtować wizerunek firmy i marki?
Przede wszystkim musimy sobie zdawać sprawę, że wizerunek marki, który dobrze testuje się w postaci tradycyjnej, czyli na przykład katalogowej, nie zawsze musi cieszyć się równie dobrym odbiorem w wersji elektronicznej. Internet rządzi się własnymi prawami i wbrew pozorom jest bardzo wymagający. Wielokrotnie wizerunek firmy albo marki musi być stworzony na nowo na potrzeby witryny internetowej. W tak zaistniałych okolicznościach bardzo przydatna jest księga znaku, która ułatwia pracę nad przystosowaniem symboli graficznych do potrzeb zastosowania w sieci.
Często wykorzystywanym narzędziem, które pozytywnie wpływa na wizerunek marki, jest tworzenie stron dedykowanych konkretnemu produktowi. Są tak zwane witryny produktowe. Takie działania nie wymagają dużych nakładów majątkowych, a są efektywne w budowaniu wizerunku a także jego utrwalaniu. Należy sobie zdawać sprawę, że wersje papierowe materiałów reklamowych trafiają do docelowych grup klientów. W internecie taka kontrola jest ograniczona. Dodatkowo właściwie każdy użytkownik internetu może w łatwy i szybki sposób sprawdzić konkurencję. Strona internetowa, jest zatem ważnym elementem dokonywania wyboru przez potencjalnych klientów. Wszystkie jej elementy powinny być z dokładnością przemyślane i dopracowane. Każda niedbałość będzie świadczyła o naszym nieprofesjonalnym podejściu.
Elementy wizerunkowe firmy są też wykorzystywane w kampaniach reklamowych. W kampaniach internetowych wykorzystuje się przykładowo tak zwane reklamowe banery. Powszechnie stosowany jest też mailing, czyli przesyłanie klientowi docelowemu materiałów reklamowych oraz utrzymywanie z nim stałego kontaktu. Świetny wizerunek w sieci przekłada się na większą rozpoznawalność firmy oraz marki.
Zobacz także: wizerunek marki.