Jak wybrać firmowe gadżety
Topowi marketingowcy, którzy zjedli zęby na swojej robocie są jednomyślni: gadżety reklamowe, czy gadżety z logo firmy pozytywnie wpływają na jej wizerunek i sprawiają, że klienci są z nią bardziej związani. To, na jakie gadżety zdecyduje się firma nie może być sprzeczne z jej wizerunkiem kreowanym w mediach a także celem, wręcz jeśli jest tylko sloganem. Firma, która szczyci się tym, że jest proekologiczna i wspiera organizacje walczące o środowisko naturalne, nie może wypuścić na rynek plastikowych toreb albo gadżetów kiepskiej jakości.
Takie marki raczej proponują swoim klientom produkty przydatne, niemniej jednak wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Mogą być to materiałowe torby na zakupy lub kalendarze, na które papier pozyskiwany jest z tzw. pewnych źródeł. Gadżety należy również zaimplementować do odbiorców, czyli klientów, do których kierowane są produkty marki. O ile ktoś ma klientów pomiędzy osób w podeszłym wieku, może oferować im torby na zakupy, czy parasolki. Jeżeli już sprzedaje towary dla dzieci, gadżetami mogą być gry, na przykład. drewniane ekologiczne domino. Nieco całkiem inaczej przedstawia się kwestia gadżetów w markach premium. Tu raczej zamawia się produkty ekskluzywne typu wina, nalewki albo czekoladki zapakowane w firmowe pudełko lub papier. Takich gadżetów nie rozdaje się wszystkim klientom a wyłącznie tym, którzy wiążą się z marką na dłuższą współpracę. Gadżetów firmowych nie wolno zakupować w ciemno. Zamawiając dla swojej firmy gadżety reklamowe z nadrukiem, należy najpierw poprosić o próbki. To oznacza, nie trzeba zamawiać bez sprawdzenia, trzystu koszulek, czy kubków z nadrukiem. Najlepiej na start wziąć kilka egzemplarzy i sprawdzić, jaka jest jakość i trwałość zaprojektowania. Nie ma nic gorszego niż wypuszczenie na rynek gadżetów, które będą tandetne. Klienci zamiast przekonać się do marki, zaczną kojarzyć ją z bylejakością. Dlatego warto dbać o miejsce, w którym kupuje się swoje gadżety firmowe i przedtem sprawdzić, czy na pewno warto powierzyć mu tworzenie gadżetów dla swojej marki.
Zobacz także: gadżety reklamowe z nadrukiem.